24 augusti 2016

Lite praktiskt

Igår tog vi tag i att leta upp den bästa barnförsäkringen till Cate, den som vi fastnade för var Folksams största så den tecknade vi.

Gravidförsäkringen har vi hos Trygg-Hansa och den gäller ända till januari. Jag googlade om man var tvungen att säga upp den eller om den avslutas automatiskt, då råkade jag se att man kan få ersättning för akut kejsarsnitt (och andra grejer). Jag ringde och pratade med dom och pengarna för snittet är redan på väg, nice! Sedan kunde man få ersättning om man förlorat minst 2 liter blod, efter operationerna fick jag en blodtransfusion på 2 liter men det betyder ju inte att jag förlorade lika mycket, dom kanske ansåg att jag behövde mer bara för att läget var som det var..
Idag skall jag ringa och be om en kopia på min journal så får vi se om jag skall anmäla blodförlusten också.

Man fick ingenting för det vanprydande ärret via gravidförsäkringen men det kanske jag får på min vanliga försäkring, har gjort en anmälan så vi får se vad vi får för svar.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du såg att du kan få ersättning för akutsnittet. Man har ju oftast inte koll på allt sånt.

    Jag skulle fått ersättning för mitt spöke OM jag hade fått det i samband med att jag föll och slog i skallen eller liknande. Att bara få den hipp som happ räckte inte, haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej exakt, jag tecknade försäkringen för jag tyckte det var såå viktigt men sedan när detta hände så tänkte jag inte ens på att kolla upp försäkringen, typiskt mig..

      Sjukt att inte du fick något :(

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)