13 september 2016

Rapsolja i ersättningen

Igår gick vi och lade oss runt kl. 23 och Cate vaknade 04 och 7.30 för att äta, sedan sov vi till 11.30 :) Jag var ganska groggy även idag så jag hörde inte när Mr. Engström klev upp. Annars brukar jag vara vaken till jag hör att han går ut och låser dörren, vi har ett digitalt lås som "plingar" när man låser, kan inte sova med olåst dörr!

Igår köpte vi kallpressad rapsolja så nu blandar vi i en tesked i Caties ersättning morgon- och kväll. Detta skall tydligen hjälpa tröga magar. Hon sitter här bredvid i babysittern och stånkar för fullt nu, hehe.. ) Hon brukar göra nr 2 vid den här tiden. Snart skall vi ut på promenad.

Igår upptäckte jag att hennes ena örsnibb + bakom örat var supertorrt och när jag tvättade och smorde in såg jag att det antagligen är svamp.. Det blev bra direkt efter men idag när vi klev upp och piffade till oss såg jag att det var likadant igen så nu gäller det att tvätta och smörja noga.

Senare idag skall jag nog börja knåpa ihop en packningslista till hotellweekenden, det skall med en hel del när man har en baby..
På fredag morgon skall vi till Mr. Engströms jobb och hälsa på, hans kollegor vill träffa lillan :) Hoppas det är fint väder för då planerar jag och Catie att promenera från MälarEnergi in till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)