23 november 2016

Öppna förskolan och föräldraträff

Idag på förmiddagen gick jag och Cate en sväng till öppna förskolan för första gången. Det blev ett ganska snabbt besök, en timme ungefär. Personalen visade mig runt och det fanns olika rum, sagorum, målarrum, byggrum och ett stort lekrum. Så fanns det pentry med mikrovågsugn och fika fanns att köpa till självkostnadspris. Det var jättemysigt där, vi hann i princip bara vara med på sångstunden, innan satt vi bara i soffan och iakttog, gick runt lite och kollade och så matade jag henne. På förmiddagen var det öppet för åldrarna 3 månader till 6 år så Cate får ju egentligen inte ut något att vara där. Men vissa dagar är det bara för bebisar upp till ett år, skall gå dit någon gång också.

På eftermiddagen var det dags för min första föräldragrupp. Fyra mammor kände jag igen från gruppen när vi var gravida (och gravidyogan) och så var det två för mig nya mammor. Jag har ju sagt att jag inte skall gå på precis alla träffar som är kvar men jag har ångrat mig, det var jätte trevligt och kul att prata med mammorna :)
Idag var en tandsköterska på besök och informerade om allt som rör munhälsan hos dom små, Cate fick sin första tandborste. Jag valde en gul, den finaste färgen som finns.

En sak som gör mig irriterad är att man inte får ta med sig vagnarna in på avdelningarna. Det finns ingenstans att låsa fast vagnen och man har ju inte koll på den när den står ute vid hissarna. Alltså vår vagn kostade 12.000 kr, fan om någon stjäl den, likaså åkpåsen var asdyr, det är ju bara att dra ur den och sno den :( Jag litar inte ett spår på folk nu för tiden. Fick tips av Elin att köpa ett långt cykellås, en sån där kedja med plast över och låsa fast hjulen så ingen kan köra bort den i alla fall. Så det skall vi fixa!

Cate har varit såå duktig idag, varit glad hela tiden och lätt att ha att göra med. Det har gått galant och jag hoppas det håller i sig, hehe..

2 kommentarer:

  1. Ja köp lås, har hört folk som blivit av med saker till vagnarna eller vagnarna på bvc när de parkerat utanför. Och ta med åkpåsen in.

    SvaraRadera
  2. Kul med mammaträff :)

    Ja köp lås om du måste ställa vagnen så, men som du säger, åkpåsen. Sen är jag knäpp som tror att folk ska kleta ner och "talla" på mina saker, så jag hade inte velat ställa vagnen utanför av den anledningen heller.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)