1 mars 2018

Inskolning | Dag 6

Kl. 9-13.30

Idag var jag bara på plats i en halvtimme. Cate var som ett plåster i princip hela tiden, hon förstod väl vad som skulle ske.. Jag berättade att mamma skall gå hem en stund och hon skall få vara kvar och leka med kompisarna och ha roligt. Så fort jag sade ordet "hem" blev hon panikslagen och klamrade sig fast vid mig, låste fast sina ben runt mig. Jag pussade henne och pratade lite, sedan fick pedagogen ta henne.

Kl. 12.15 ringde pedagogen och berättade att Cate ätit smörgås och grönsaker (ingen vanlig mat) och efter det hade hon somnat på sin madrass medan Carina strök henne på huvudet 💙.
Hon blev såå glad när jag kom och hämtade henne, så glad att jag blev alldeles tårögd.

Imorgon skall jag inte vara med alls, bara lämna och gå hem.

Mina muffins var ingen jättefavorit men kanske duger dom när hon är mer hungrig/sugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)